סיכום מוזיקה אהובה 2023


איך האוזניות הצילו את חיי

 חיי האמהות לאחר כמה שנים מתגלים כמרגשים אבל גם משעממים ביותר, עד כמה שניתן לשלב את שתי התחושות האלה יחד. מלבד רגעי הביחד המספקים והקסומים שמתרחשים כשהילדים שלך מחבקים אותך או מוחצים לך את הלב כשהאישיות העצמאית שלהם מתגלה בפנייך, יש הרבה לסדר לארגן לבשל ולקפל מסביב לדבר הזה שנקרא  אמהות וזה לוקח זמן רב מהחיים. מצאתי שזה משפיע ממש על מצב הרוח שלי באופן לא חיובי עד כדי כך שבכל פעם שאני נכנסת למטבח אני לוקחת נשימה ותוהה איך אני הולכת להעביר את השעות הקרובות בשעמום הזה. ולא אין לך זכות להכין אוכל יצירתי, אלא אותו אוכל רוטיני שהילדים אוהבים.  איזו אישה חכמה שפגשתי פעם והתובנות שלה השפיעו על מהלך חיי, ניסתה לעזור לי להחזיר את עצמי לעצמי והיא הציעה לי לקנות אוזניות כדי לעשות לעצמי גם זמן משל עצמי בתוך החיים שלי (מי היה מאמין שלא היה לי בכלל דבר כזה  במשך כמה שנים טובות), ומהרגע שגיליתי את עוצמתן בתוך חיי בבית עם ילדים, האוזניות הפכו לחלק מגופי, (כמובן שלא מומלץ אם הילדים שלכם קטנים או אם הם זקוקים להשגחה).

"את לא באמת יכולה לברוח מעצמך" אמר לי ידיד מהעבר (שהכיר אותי בגלגול הקודם שלי), כשחזרתי לכתוב על מוזיקה כפי שעשיתי לפני 15 שנים. רק שבגרסה המזוקנת שלי אני הרבה יותר ביקורתית ודעתנית. אני נרגשת ממוזיקה מצד אחד, הופכת מרגרינה נוזלית כשזה מדויק, אבל כשזה ליד כמו שהגדיר צדי צרפתי פעם לדברים שהם לא מדויקים, אני הופכת חסרת סבלנות. רדאר הדיוק האישי שלי פועל שעות נוספות וקוטל כל מי שלא פוגע לי בול בבלוטות הרגש.

 כשגיליתי שהעולם מלא במוזיקה טובה ממש כמו פעם ושאני אותה בחורה מפעם שמתרגשת ובעיקר ניזונה ממנה רוחנית ורגשית, מצאתי את עצמי משוטטת לי בין שירים, אלבומים, פלייליסטים מומלצים , מקשיבה לרדיו הקצה המופלא  ומסמנת שירים ואלבומים שמצאו חן בעיניי.

וכך כשבאתי לסכם עבור עצמי את הדברים הטובים שפגשתי השנה, נתקלתי בכמויות של מוזיקה טובה שלא ציפיתי לה.

 תודות לאלוהי הקידמה, אני לא צריכה להכיר מוזיקה דרך כתבות באתרים מעודכנים. אני פשוט מקשיבה לה ואם היא מוצאת חן בעיני אני מקשבה לה שוב ושוב ואז מחפשת מידע ברשת. בדרך זו אני מרגישה שאני  מתחברת לאהבות שלי בלבד, ללא הפרעות. הרשת משמשת אותי רק לחיפוש מידע אינפורמטיבי. מעניין אותי יותר לדעת מאיפה האומן הגיע וכמה אלבומים הוציא, מאשר כמה השמעות השירים שלו קיבלו. אז הנה לפניכם כמה רשמים קצרצרים על אלבומים שיצאו השנה ונגעו בי , מאוד.

Heaven Is a Junkyard


"אני מסרב לעבור את החוויה הזו בלי שזה ילמד אותי משהו" אמר טרבור פאוורס כשהוא
סובל מאלרגיה קשה שגרמה לו לכאבים בכל הגוף ואיבוד חמשת חושיו. הוא כתב על זה יומן וכנראה מתוך המצוקה החושית הזו, נולד אחד האלבומים היפים ביותר של השנה.
שירים רגישים ונקיים בליווי הקול  המשונה הזה שפורט בול על הלב.

True Love

 


 כדאי מאוד להתאבסס על תוכניות רדיו טובות כמו התוכנית של קוואמי בלגלגצ (לפני המלחמה א-ד בתשע),כי עם הרבה סבלנות אפשר לגלות פנינים כאלה מטורפות. האלבום הזה הוא פנינה מטורפת. יוצרת אירית  בשם  מאיה סופיה, נשמעת כמו הגרסה הצעירה והרומנטית של קייט בוש. צלילי נבל פותחים את האלבום וקולה של מאיה העמוק והכובש מספר סיפור על אהבה קשה עם הקשרים דתיים והמסע אל ליבה רק מתחיל. אני נכבשתי, מקווה שמי שקורא שורות אלה ייתן לה הזדמנות.


Gloomerald       

kelora הם צמד בריטי שמייצר מוזיקה אינטימית עטופה במוזרות, קראתי שהם קיבלו 
את ההגדרה: ספייס פולק וזו הגדרה נהדרת למה שהם עושים.  הקסם של המוזיקה הזו הוא
בגולמיות שלה שעוטפת  אותך מצד אחד ומערסלת  וגם מעיפה אותך למעלה מצד שני.
לרגע זה באדמה עם שירי קאנטרי נוגים ולרגע במאדים. האלבום הזה נוגע ללב בפשטות שלו, מטיל עליי קסם בכל האזנה. ולסיכום נשמע כמו מה היה קורה לו ברודקאסט הבריטים והאמריקנה של מזי סטאר היו חוברים  לאלבום משותף.
             

ועוד אלבומים נפלאים שיצאו השנה...

מלכת האם פי. ג'יי ממשיכה לסקרן ולרגש.


אי.פי משובב נפש של הרכב בשם sprints, אלטרנטיב פאנק מדאבלין
עם שאגות נשיות ואנרגיות
אמאלה. אלבום בכורה ייצא ב05.01. מחכהה.


Anna B Savage יוצרת מרתקת הנעה ונדה במנעדים פנימיים משלה, נשמעת כמו הגרסה
הניסיונית והנועזת של בת' גיבונס. אינטימית, מרגשת ומחופפת בו מזנית. תענוג של אלבום.


in​|​FLUX

ועוד כמה מופלאים שהסבו לי אושר...


                              Marta 




תגובות